Historia kreacji RN

2010

W pierwszej edycji kampanii społecznej „Rock Niepodległości”, która odbyła się w roku 2010, znakiem rozpoznawczym – grafiką kampanii społecznej, był plakat z 1920 roku „Do Boju! Wstępujcie do Armii ochotniczej!”. Historyczny plakat w oryginale przedstawiał polskiego żołnierza uderzającego karabinem czerwonego smoka. W kreacji „Rock Niepodległości” zamiast karabinu żołnierz trzymał gitarę elektryczną, symbolizującą radość i energię z odzyskanej wolności oraz odwołującą się do młodzieżowego patriotycznego koncertu organizowanego w ramach kampanii. Właściciel praw do plakatu z okresu Bitwy Warszawskiej – Ministerstwo Obrony Narodowej wyraziło, głęboką radość zainteresowaniem dziedzictwem graficznym oręża polskiego.

2011

W roku 2011 jako symbol kampanii społecznej wybrano patriotyczny plakat z II Wojny Światowej „Poland First to Fight” autorstwa Marka Żuławskiego, przedstawiający podartą polską flagę na drzewcu o świcie. W zeszłorocznej edycji kampanii społecznej, plakat został uwspółcześniony – w kreacji promocyjnej zamiast drzewca pojawiła się gitara Rock Niepodległości, a zamiast hasła Poland First to Fight (Polska pierwsza do boju), pojawiło się hasło Poland First to Rock (Polska pierwsza do Rock’a). Spadkobierca plakatu Poland First to Fight, Pani Maryla Żuławska, była niezmiernie wzruszona, że młodzi ludzie użyli plakatu jej męża, aby zamanifestować współczesny patriotyzm.

2012

W roku 2012 Kampania Społeczna za swój symbol wybrała pomnik „Małego Powstańca” autorstwa Jerzego Jarnuszkiewicza. Opracowanie dzieła polega na zastąpieniu karabinu maszynowego gitarą Rock Niepodległości. Ma to symbolizować, że dzieci we współczesnej Polsce nie muszą już walczyć lecz cieszą się z Wolnej Polski i świętują to na rockowo.

Opracowania dzieła dokonał Paweł Cyprian Ruszczuk z Ełku – fizjoterapeuta, doktorant Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; hobbystycznie zajmuje się streetartem. Brał udział w pierwszej edycji Rock Niepodległości, a także uczestniczył w kampanii „Niewidomi Już Widoczni”.

Takie opracowanie dzieła zostało przedstawione spadkobiercom: żonie, synowi oraz wnukowi Pana Jerzego Jarnuszkiewicza. Spadkobiercy nie tylko wyrazili zgodę, ale również ogromną radość z takiego opracowania, interpretacji i holistycznego ukazania historii wolności oraz komentarza, jakim jest kampania społeczna Rock Niepodległości.

2013

grafaRNszeroka

 W roku 2013 symbolem promującym kampanię była grafika w komiksowej konwencji – prezentującą Marszałka J. Piłsudskiego w rockowym wydaniu, jadącego na motocyklu – a dokładnie biorącego udział w paradzie motocykli Rock Niepodległości! Grafika ta łączy historię ze współczesnością, militaryzm z pokojową inicjatywą, buduje pomosty ponad podziałami. Nasz narodowy bohater zachęca wszystkich do świętowania dnia Wolnej Polski we współczesnej wolnościowej konwencji.

 Kreację wykonał Jan Kucharek z Warszawy – twórca patriotycznych komiksów.

Poleć znajomemu


Patronat honorowy


Teraz Polska